SKŁAD OSOBOWY WYDZIAŁOWEJ RADY DS. KSZTAŁCENIA W KADENCJI 2024-2028
- prof. UZ dr hab. Małgorzata Łuczyk – Dziekan – Przewodnicząca
- dr Agnieszka Szczap – Prodziekan ds. Studenckich
- dr Agnieszka Kałużna – Zastępca Dyrektora Instytutu Neofilologii
- dr Piotr Krycki – Zastępca Dyrektora Instytutu Filologii Germańskiej
- dr Jolanta Skierska – Zastępca Dyrektora Instytutu Historii
- dr Paweł Walczak – Zastępca Dyrektora Instytutu Filozofii
- dr Joanna Wawryk – Zastępca Dyrektora Instytutu Filologii Polskiej
- Karolina Nawrocka-Michalczak – przedstawicielka studentów
ZADANIA WYDZIAŁOWEJ RADY DS. KSZTAŁCENIA
Do zadań Wydziałowej Rady ds. Kształcenia należą zadania wynikające ze Statutu Uniwersytetu Zielonogórskiego, regulaminu Wydziałowej Rady ds. Kształcenia oraz następujące zadania w zakresie jakości kształcenia:
- wdrażanie ogólnouczelnianych procedur, opracowanych przez Uczelnianą Radę ds. Kształcenia, służących zapewnianiu jakości kształcenia na kierunkach studiów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich oraz studiach podyplomowych prowadzonych na wydziale/w filii;
- opracowywanie i przedstawianie dziekanowi propozycji działań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia na wydziale/w filii, w szczególności poprawy organizacji warunków kształcenia oraz modyfikacji oferty dydaktycznej;
- analizowanie programów kształcenia na kierunkach studiów prowadzonych przez wydział/filię, w szczególności pod kątem ich zgodności ze strategią i misją uczelni oraz wydziału/filii, a także z wymaganiami wynikającymi z powszechnie obowiązujących i wewnętrznych przepisów prawa;
- monitorowanie procesu kształcenia pod kątem poprawności doboru metod kształcenia i metod weryfikacji efektów uczenia się do zakładanych efektów uczenia się oraz prawidłowości przypisywania punktów ECTS;
- rekomendowanie działań niwelujących nieprawidłowości w procesie kształcenia rozpoznane w toku oceny jakości kształcenia;
- analizowanie wyników monitoringu losów zawodowych absolwentów wydziału/filii;
- opiniowanie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi;
- analizowanie i publikowanie rezultatów oceny jakości kształcenia.