SKŁAD OSOBOWY WYDZIAŁOWEJ RADY DS. KSZTAŁCENIA W KADENCJI 2020-2024
- prof. UZ dr hab. Małgorzata Łuczyk – dziekan – przewodnicząca
- dr Agnieszka Szczap – prodziekan ds. studenckich
- prof. UZ dr hab. Justyna Kroczak – wicedyrektor ds. kształcenia w Instytucie Filozofii
- prof. UZ dr hab. Marceli Tureczek – wicedyrektor ds. kształcenia w Instytucie Historii
- dr Agnieszka Kałużna – wicedyrektor ds. kształcenia w Instytucie Neofilologii
- dr Piotr Krycki – wicedyrektor ds. kształcenia w Instytucie Filologii Germańskiej
- dr Joanna Wawryk – wicedyrektor ds. kształcenia w Instytucie Filologii Polskiej
- Anna Nalewajko – przedstawicielka studentów
ZADANIA WYDZIAŁOWEJ RADY DS. KSZTAŁCENIA
Do zadań Wydziałowej Rady ds. Kształcenia należą zadania wynikające ze Statutu Uniwersytetu Zielonogórskiego, regulaminu Wydziałowej Rady ds. Kształcenia oraz następujące zadania w zakresie jakości kształcenia:
- wdrażanie ogólnouczelnianych procedur, opracowanych przez Uczelnianą Radę ds. Kształcenia, służących zapewnianiu jakości kształcenia na kierunkach studiów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich oraz studiach podyplomowych prowadzonych na wydziale/ w filii,
- opracowywanie i przedstawianie dziekanowi propozycji działań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia na wydziale/ w filii, w szczególności poprawy organizacji warunków kształcenia oraz modyfikacji oferty dydaktycznej,
- analizowanie programów kształcenia na kierunkach studiów prowadzonych przez wydział/filię, w szczególności pod kątem ich zgodności ze strategią i misją uczelni oraz wydziału/filii, a także z wymaganiami wynikającymi z powszechnie obowiązujących i wewnętrznych przepisów prawa,
- monitorowanie procesu kształcenia pod kątem poprawności doboru metod kształcenia i metod weryfikacji efektów uczenia się do zakładanych efektów uczenia się oraz prawidłowości przypisywania punktów ECTS,
- rekomendowanie działań niwelujących nieprawidłowości w procesie kształcenia rozpoznane w toku oceny jakości kształcenia,
- analizowanie wyników monitoringu losów zawodowych absolwentów wydziału/filii,
- opiniowanie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi,
- analizowanie i publikowanie rezultatów oceny jakości kształcenia.