INFORMACJE O KIERUNKU
Dzięki studiom na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier zdobędziesz kompetencje pozwalające na tworzenie różnorodnych gier: cyfrowych, planszowych, fabularnych, narracyjnych czy paragrafowych. Zdobędziesz również podstawową wiedzę dotyczącą specyfiki literatury i kultury popularnej oraz umiejętności fabularnego przetwarzania tego typu literatury na użytek tworzenia światów i postaci w grach.
- Specjalność Narrative writer pozwoli Ci na zdobycie umiejętności kompleksowego budowania światów gier, bohaterów, dialogów, a także całych fabuł.
- Specjalność Kreowanie gier w środowisku cyfrowym zapozna Cię ze środowiskami projektowania gier i mediów, a także praktyczną umiejętnością budowania gry cyfrowej.
MOŻLIWOŚĆ ZATRUDNIENIA
- Jako samodzielny twórca fabuł w sektorze kreatywnym.
- Jako osoba tworząca gry planszowe, fabularne, narracyjne i paragrafowe, wykorzystywane w sposób komercyjny bądź edukacyjny.
- W branży GameDev – dzięki wiedzy i umiejętnościom dotyczącym analizy struktur gier, mechaniki gier cyfrowych, projektowania doświadczeń użytkownika (UX), zagadnień fast design i visual, projektowania rzeczywistości rozszerzonej (XR) oraz praktycznej znajomości środowiska projektowania gier i mediów.
CO NAS WYRÓŻNIA
- Jako jedyny kierunek w Polsce kształcimy w zakresie wykorzystania literatury i kultury popularnej w tworzeniu gier.
- Studia humanistyczne, które umożliwiają funkcjonowanie na rynku gier.
- Przygotujemy Cię do tworzenia gier planszowych i narracyjnych, które będą mogły być sprzedawane na największym rynku gier analogowych, jakim w tej chwili jest rynek niemiecki.
- Będziesz miał możliwość zapoznania się ze specyfiką rynku growego Niemiec.
- Umożliwiamy poznanie języka niemieckiego do poziomu B1, w tym specyfiki specjalistycznego języka growego oraz technik prowadzenia rozmów biznesowych w tym obszarze językowym.
- Współtworząc gry z pracownikami naszego Instytutu i Wydziału będziesz miał możliwość współpracy z historykami i lingwistami zajmującymi się regionem oraz udziału w eksploracji regionu, których efekty będą zamykane w postaci podręczników growych.
KOŁA NAUKOWE
- Koło naukowe studentów kierunku literatura popularna i kreacje światów gier „HopBit"

- Studenckie koło naukowe „Kultura i sztuka"
