uz-logo-pion-2.png

Literatura popularna i kreacje światów gier

Studia licencjackie (I stopnia)

INFORMACJE O KIERUNKU

Dzięki studiom na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier zdobędziesz kompetencje pozwalające na tworzenie różnorodnych gier: cyfrowych, planszowych, fabularnych, narracyjnych czy paragrafowych. Zdobędziesz również podstawową wiedzę dotyczącą specyfiki literatury i kultury popularnej oraz umiejętności fabularnego przetwarzania tego typu literatury na użytek tworzenia światów i postaci w grach.

  • Specjalność Narrative writer pozwoli Ci na zdobycie umiejętności kompleksowego budowania światów gier, bohaterów, dialogów, a także całych fabuł.
  • Specjalność Kreowanie gier w środowisku cyfrowym zapozna Cię ze środowiskami projektowania gier i mediów, a także praktyczną umiejętnością budowania gry cyfrowej.

MOŻLIWOŚĆ ZATRUDNIENIA

  • Jako samodzielny twórca fabuł w sektorze kreatywnym.
  • Jako osoba tworząca gry planszowe, fabularne, narracyjne i paragrafowe, wykorzystywane w sposób komercyjny bądź edukacyjny.
  • W branży GameDev – dzięki wiedzy i umiejętnościom dotyczącym analizy struktur gier, mechaniki gier cyfrowych, projektowania doświadczeń użytkownika (UX), zagadnień fast design i visual, projektowania rzeczywistości rozszerzonej (XR) oraz praktycznej znajomości środowiska projektowania gier i mediów.

CO NAS WYRÓŻNIA

  • Jako jedyny kierunek w Polsce kształcimy w zakresie wykorzystania literatury i kultury popularnej w tworzeniu gier.
  • Studia humanistyczne, które umożliwiają funkcjonowanie na rynku gier.
  • Przygotujemy Cię do tworzenia gier planszowych i narracyjnych, które będą mogły być sprzedawane na największym rynku gier analogowych, jakim w tej chwili jest rynek niemiecki.
  • Będziesz miał możliwość zapoznania się ze specyfiką rynku growego Niemiec.
  • Umożliwiamy poznanie języka niemieckiego do poziomu B1, w tym specyfiki specjalistycznego języka growego oraz technik prowadzenia rozmów biznesowych w tym obszarze językowym.
  • Współtworząc gry z pracownikami naszego Instytutu i Wydziału będziesz miał możliwość współpracy z historykami i lingwistami zajmującymi się regionem oraz udziału w eksploracji regionu, których efekty będą zamykane w postaci podręczników growych.

KOŁA NAUKOWE

  • Koło naukowe studentów kierunku literatura popularna i kreacje światów gier „HopBit"
  • Studenckie koło naukowe „Kultura i sztuka"

Studia magisterskie (II stopnia)

INFORMACJE O KIERUNKU

Studia drugiego stopnia pozwolą Ci pogłębić swoje umiejętności i kompetencje dotyczące literatury i kultury popularnej oraz tworzenia gier. Zajęcia na drugim stopniu są prowadzone w bloku głównym związanym z literaturą popularną oraz zagadnieniami groznawczymi, a także w dwóch specjalnościach poświęconych wiedzy specjalistycznej.

  • Specjalność Prototypowanie gier pozwoli Ci nabyć zestaw kompetencji pozwalających na tworzenie i komercjalizację prototypów gier.
  • Specjalność Blogosfera popkulturowa nauczy Cię tworzenia społeczności graczy oraz sieciowego zarządzania tym typem społeczności.

MOŻLIWOŚĆ ZATRUDNIENIA

  • Projektant gier.
  • Community manager w sektorze growym.
  • Bloger growy.

CO NAS WYRÓŻNIA

  • Studia humanistyczne, łączące wiedzę z zakresu literaturoznawstwa, projektowania gier i biznesu.
  • Zajęcia pozwalające zdobyć unikatowe kompetencje szczególnie poszukiwane w produkcji gier, takie jak UX w grach czy Projektowanie UI w grach, ale także przydatne w wielu innych zastosowaniach rynkowych, takie jak Grywalizacja czy Praktyczne wykorzystanie AI w blogosferze.
  • Szeroki kontekst kulturowy zajęć, włączający między innymi wiedzę z zakresu kultury ludowej, masowej czy też najnowszych medialnych odsłon popkultury, w celu wyposażenia absolwenta w możliwie najszerszą bazę inspiracji stanowiących bezcenny zasób na rynku pracy kreatywnej.

KOŁA NAUKOWE

  • Koło naukowe studentów kierunku literatura popularna i kreacje światów gier „HopBit"
  • Studenckie koło naukowe „Kultura i sztuka"
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18